12 Jun 2010

Buletin 9


buletin di atas disediakan oleh salah seorang ahli yang prihatin akan trend mahasiswi2 berpakaian, khususnya ketika bersukan dan ketika DINNER.
Secara peribadi saya menganggap buletin ini mungkin bersifat 'menghukum' atau 'panas' bagi sesetengah orang.
Untuk meraikan usaha pihak menyiapkan buletin ini, saya post juga dalam blog ini.
Harap sesiapa yang membaca buletin ini akan faham maksud sebenar buletin ini yang bukan bermaksud menghukum melainkan menunjuk jalan.
Selain wanita, lelaki juga memikul amanah yang sama, bahkan lebih diberatkan dalam hal pendidikan kaum keluarga dan penyediaan persekitaran yang seiring ajaran wahyu. Tiadalah patut bagi seseorang mempunyai fikiran bahawa hanya perempuan punca segala masalah.
Sayogia saya lebih mempercayai bahawa memperbanyak syiar islam dan dakwah lembut lebih memberi kesan ke dalam hati-hati manusia. ^_^ seperti kata Imam Hasan AlBanna: Kita Dai bukan Kadi (Du'ât Lâ Qudlât), maknanya kita memdidik bukan menghukum.
Tutuplah aurat sebagaimana yang diajar wahyu, kerana kewajipan yang diberatkan kepada kaum hawa juga kaum adam ini hanya Allah yang mengganjarinya, dan penuh hikmah. Baik perempuan,cantiklah bangsa. Amanah lelaki,selamatlah dunia.

0 comments:

Catat Ulasan